.: Akt aktualizacji dokonał się 25.01.2002
.:     

 Strona główna
 Charakterystyka
 Dane techniczne
 Galeria
 Porady
 Linki
 Kontakt

(4kB)



Dane techniczne


  1. Silnik:
    • pojemność - 796 cm³
    • średnica tłoka - 68,5 mm
    • skok tłoka - 72,0 mm
    • stopień sprężania - 9,3
    • ciśnienie sprężania - 1,2...1,3 (min. 1,0) MPa
    • dopuszczalna różnica ciś. na poszczególnych cylindrach - 0,1 MPa
    • kolejność zapłonu - 1-3-2
    • moc max. - 30 kW (41 KM) przy 5500 obr/min
    • moment max. - 59 Nm przy 2500 obr/min

  2. Głowica i zawory:
    • dop. odchylenie płaskości na styku z kadłubem - 0,05 mm
    • dop. odchylenie płaskości na styku z kolektorem - 0,10 mm
    • średnica gniazda pod prowadnicę (wymiar naprawczy) - 11 mm
    • nadwymiar prowadnicy - +0,03 mm
    • średnica wewnętrzna prowadnicy - nominalna - 5,500...5,512 mm
    • średnica wewnętrzna prowadnicy - dopuszczalna - 5,53 mm
    • wymiar montażowy, odl. między końcem prowadnicy a głowicą - 14 mm
    • gniazda zaworów:
      • kąt pochylenia przylgni - 45°
      • szerokość przylgni - 1,46...1,66 mm
    • średnica trzonka zaworu ssącego - 5,465...5,480 mm
    • średnica trzonka zaworu wydechowego - 5,440...5,455 mm
    • kąt pochylenia przylgni zaworu - 45°
    • luz trzonka zaworu w prowadnicy:
      • zawór ssący - 0,020...0,047 (max 0,07) mm
      • zawór wydechowy - 0,045..0,072 (max 0,09) mm
    • Luz trzonka zaworu w prowadnicy mierzony na końcu zaworu:
      • zawór ssący - max 0,14 mm
      • zawór wydechowy - max 0,18 mm
    • sprężyna zaworu:
      • długość w stanie niezamontowanym - 54,45 mm (dop. 53,4)
      • długość pod obciążeniem 23,4...27 daN - 44,2 mm
    • luz zaworów (silnik zimny):
      • zawory ssące - 0,15 mm
      • zawory wydechowe - 0,20 mm
    • luz zaworów (silnik nagrzany 10 min):
      • zawory ssące - 0,25mm
      • zawory wydechowe - 0,30 mm
    • luz dźwigni zaworu na osi - 0,005...0,04 mm (dop. 0,06)

  3. Wałek rozrządu:
    • wysokość krzywek:
      • zawory ssące - 36,132 mm (min. 36,10)
      • zawory wydechowe - 36,135 mm (min. 36,11)
    • luz wałka w łożyskach - 0,050...0,091 mm (max 0,15)
    • dopuszczalne skrzywienie wałka - 0,10 mm
    • fazy rozrządu:
      • otwarcie zaworu ssącego - 12° przed ZZ
      • zamknięcie zaworu ssącego 36° po ZW
      • otwarcie zaworu wydechowego - 46° przed ZW
      • zamknięcie zaworu wydechowego - 10° po ZZ

  4. Kadłub:
    • odchyłka płaskości na styku z głowicą - 0,03 mm (max 0,15)
    • odchyłka płaskości pomiędzy dwoma cylindrami - max 0,05 mm
    • średnica wew. cylindra - 68,50...68,52 mm (max 68,57)
    • dopuszczalna stożkowość - 0,10 mm
    • dopuszczalna owalność - 0,05 mm

  5. Tłoki i korbowody:
    • tłoki
      • średnica nominalna - 68,465...68,485 mm
      • średnica nadwymiarowa 0,25 - 68,715...68,735 mm
      • średnica nadwymiarowa 0,50 - 68,965...68,985 mm
    • luz tłoka w cylindrze - 0,025...0,045 mm (max. 0,10)
    • sworzeń tłokowy
      • średnica zewnętrzna - 15,995...16,00 mm
      • średnica wewnętrzna w tłoku - 16,006...16,014 mm
      • luz w tłoku - 0,006...0,019 mm
      • luz w korbowodzie - 0,02...0,04 mmm (max 0,065)
    • luz pierścieni tłokowych w tłoku
      • pierścień górny - 0,02...0,06 mm (max 0,10)
      • pierścień środkowy - 0,02...0,06 mm (max 0,10)
      • pierścień zgarniający - 0,06...0,10 mm
    • luz zamków pierścieni tłokowych
      • pierścień górny - 0,15...0,30 mm (max 0,7)
      • pierścień środkowy - 0,10...0,30 mm (max 0,7)
      • pierścień zgarniający - 0,2...0,7 mm (max 1,8)
    • luz osiowy stopy korbowodu - 0,1...0,2 (max 0,35)
    • dopuszczalne skręcenie korbowodu na długości 100 mm - 0,10 mm
    • dopuszczalne zgięcie korbowodu na długości 100 mm - 0,05 mm

  6. Wał korbowy:
    • średnica czopów głównych - 43,982...44,000 mm
    • średnica czopów korbowych - 37,982...38,000 mm
    • luz osiowy wału - 0,11...0,31 mm (max 0,4)
    • luz łożyska głównego i korbowego - 0,02...0,04 mm (max 0,065)
    • dopuszczalne zużycie czopa głównego - 0,02 mm
    • dopuszczalna owalność i stożkowość - 0,01 mm
    • dopuszczalne bicie poprzeczne - 0,03 mm

  7. Smarowanie:
    • ciśnienie oleju (80o) przy prędkości 2000 obr/min - 0,25...0,30 MPa
    • włączenie czujnika ciśnienia oleju - 0,02...0,04 MPa
    • pojemność układu razem z filtrem - 3,0 dm³
    • ilość oleju do wymiany razem z filtrem - 2,7 dm³
    • typ filtra oleju
      • 16510-73013-000 Daewoo
      • OP539 Filtron
      • PP-3.1 Sędziszów
    • rodzaj oleju silnikowego - SF/CC SAE 15W-40, 10W-30

  8. Chłodzenie:
    • termostat
      • temperatura początku otwarcia - 80,5...83,5°C
      • temperatura całkowitego otwarcia - 95°C
      • skok popychacza zaworu - 8 mm
    • temperatura włączenia wentylatora - 93°C
    • ciśnienie otwarcia zaworu w korku wlewu - 0,075...0,105 MPa
    • pojemność układu razem ze zbiornikiem wyrównawczym- 3,9 dm³
    • pojemność zbiornika wyrównawczego - 0,6 dm³

  9. Zasilanie:
    • typ gaźnika - dwuprzelotowy z automatycznym urządzeniem rozruchowym
    • charakterystyka gaźnika
      • wielkość przelotu (1/2) - 24/30 mm
      • średnica gardzieli (1/2) - 21/16 mm
      • rozpylacz (1/2) - 9-14/9-12 mm
      • dysza rozpylacza (1/2) - 2,5/2,3 mm
      • dysza główna paliwa (1/2) - 98,8/180 mm
      • dysza główna powietrza (1/2) - 1:0,8/1,1 mm 2:0,6/- mm
      • rurka emulsyjna (1/2) - n/M
      • dysza powietrza biegu jałowego (1/2) - A 2,0;F 2,0/B 1,0 mm
      • dysza paliwa biegu jałowego (1/2) - 46,3/68,8
      • dysza pompki przyspieszenia - 0,35 mm
      • wydatek pompki przyspieszenia - 0,30...0,40 cm³/skok
      • poziom paliwa w komorze - 55,5 mm
      • ustawienie pływaka - 17,2 mm
      • średnica dyszy kompensatora termicznego biegu jałowego - 1,4 mm
      • szczelina drugiej przepustnicy przy pełnym zamknięciu - 0,2675...0,2725 mm
      • temperatura otwarcia przepustnicy rozruchowej - 30...34°C
      • prędkość obrotowa biegu jałowego - 900...1000 obr/min
      • zawartość CO w spalinach
        • samochód bez katalizatora - 0,5...2,5 %
        • samochód z katalizatorem - do 0,5 %
      • zawartość CH w spalinach
        • samochód bez katalizatora - 300...800 ppm
        • samochód z katalizatorem - do 100 ppm
      • rodzaj paliwa - benzyna bezołowiowa LO 95
      • pojemność zbiornika paliwa - 30 dm³
      • typ filtra paliwa
        • 15410A78B00-000 Daewoo
        • FPP-07 Sędziszów
        • PS 860 Filtron
      • typ filtra powietrza
        • 13780A78B00-000 Daewoo
        • WA23-130 Sędziszów
        • AK 317 Filtron

  10. Zapłon:
    • typ - tranzystorowy, bezstykowy, z czujnikiem indukcyjnym w rozdzielaczu zapłonu
    • cewka zapłonowa
      • uzwojenie pierwotne - 1,2
      • uzwojenie wtórne - 12,1
    • czujnik indukcyjny w rozdzielaczu zapłonu
      • rezystancja uzwojenia - 425...505
      • szczelina - 0,25...0,35 mm
    • wyprzedzenie zapłonu przy 900 obr/min 8°
    • charakterystyka regulatora odśrodkowego
      • przy 1800 obr/min - 8°
      • przy 3000 obr/min - 15,5°
      • przy 4500 obr/min - 16,5°
    • charakterystyka regulatora podciśnieniowego
      • przy 80 mm Hg - 0°
      • przy 154 mm Hg - 8,4°
      • przy 250 mm Hg - 16°
    • świece zapłonowe
      • typ - RN11YC4 Champion, BPR5EY-11 NGK
      • odstęp elektrod - 1,0...1,1 mm

  11. Sprzęgło:
    • rodzaj sprzęgła - jednotarczowe, suche, z centralną sprężyną dociskową
    • tarcza sprzęgła
      • średnica zewnętrzna - 170 mm
      • grubość - 7,9 mm
      • grubość okładzin (do łbów nitów) - 1,2 mm (min 0,5)
    • ustawienie pedału sprzęgła
      • skok jałowy - 20...30 mm
      • odległość do podłogi - powyżej 60 mm
    • skok widełek wyłączających, mierzony na końcu - 2...3 mm

  12. Skrzynia biegów - mechaniczna:
    • Przełożenia
      • 1. bieg - 3,818
      • 2. bieg - 2,210
      • 3. bieg - 1,423
      • 4. bieg - 0,971
      • 5. bieg - 0,837
      • wsteczny - 3,583
    • przełożenie przekładni głównej - 4,263
    • pojemność - 2,2 dm³
    • rodzaj oleju przekładniowego - SAE 75W-85, GL-4
    • typ przegubów homokinetycznych półosi
      • od strony koła - przegub kulowy
      • od strony skrzyni - przegub trójpalcowy

  13. Skrzynia biegów - automatyczna:
    • przełożenia
      • 1. bieg - 2,727
      • 2. bieg - 1,536
      • 3. bieg - 1,0
      • wsteczny - 2,222
    • przełożenie przekładni głównej - 1,114 x 3,944=4,394
    • pojemność - 4,0 dm³
    • ilość oleju do wymiany przez korek spustowy - 1,0 dm³
    • rodzaj oleju przekładniowego - Dexron II
    • typ przegubów homokinetycznych półosi
      • od strony koła - przegub kulowy
      • od strony skrzyni - przegub kulowy

  14. Układ kierowniczy:
    • typ przekładni kierowniczej - zębatkowa
    • przełożenie w położeniu środkowym - 18,5
    • średnica zawracania - 8,8 m
    • moment oporowy na zębniku - 0,8...1,3 Nm
    • kąt skrętu koła
      • koło zewnętrzne - 35°
      • koło wewnętrzne - 40°
    • luz koła kierownicy - 0...30 mm

  15. Zawieszenie przednie:
    • Rodzaj - niezależne Mc Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym i stabilizatorem
    • kąt pochylenia - 0°30' (± 1°)
    • kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - 3°35' (± 1°)
    • kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - 12°50'
    • zbieżność - 1 mm (± 2)
    • luz osiowy łożyska koła - 0...0,35 mm

  16. Zawieszenie tylne:
    • typ - zależne, z dwoma wahaczami wzdłużnymi i belką poprzeczną, sprężyny śrubowe
    • luz osiowy łożyska koła - 0...0,35 mm

  17. Układ hamulcowy:
    • rodzaj - dwuobwodowy z podciśnieniowym urządzeniem wspomagającym i korektorem sił hamowania osi tylnej
    • pompa hamulcowa - średnica wew. - 19,05 mm
    • serwo hamulców - śrenica - 6" (do maja 1993 - 5")
    • skok jałowy pedału hamulca - 1...8 mm
    • płyn hamulcowy - DOT 3

  18. Hamulce przednie:
    • rodzaj - tarczowe, zaciski jednotłoczkowe typu pływającego
    • średnica cylindra w zacisku - 48,1 mm
    • Tarcza hamulca
      • grubość nominalna - 10,0 mm
      • grubość minimalna - 8,0 mm
      • bicie boczne na średnicy zewnętrznej - do 0,15 mm
    • wkładki cierne
      • grubość nowych - 9,0 mm
      • grubość minimalna - 1,0 mm

  19. Hamulce tylne:
    • rodzaj - bębnowe z pływającymi szczękami i samoregulatorem ustawienia szczęk
    • bęben hamulcowy
      • średnica wew. nominalna - 180,0 mm
      • średnica wew. maksymalna - 182,0 mm
    • średnica cylinderka - 17,46 mm
    • okładziny cierne
      • grubość nominalna - 4,3 mm
      • grubość minimlana - 1,0 mm
    • odległość okładziny od bębna - 0,5 mm

  20. Akumulator:
    • napięcie znamionowe - 12 V
    • pojemność znamionowa - 35 Ah
    • prąd rozruchowy
      • wg normy SAE - 275 A
      • wg normy IEC - 180 A
      • wg normy DIN - 155 A

  21. Alternator:
    • prąd znamionowy przy 2000 obr/min - 50 A
    • napięcie regulowane przy prądzie 10A - 14,2...14,8 V
    • rezystancja uzwojenia wirnika - 2,8...3,0 om
    • pasek klinowy - ugięcie mierzone pod naciskiem 100 N
      • pasek nowy - 7...9 mm
      • pasek używany - 7...11

  22. Rozrusznik:
    • moc znamionowa - 0,8 kW
    • średnica komutatora
      • nominalna - 32,6 mm
      • minimalna - 31,9 mm
    • odchyłka okrągłości komutatora - 0,05 mm
    • długość szczotek węglowych - 7,00...7,25 mm

  23. Klimatyzator:
    • pasek klinowy sprężarki (ugięcie) - 10...12 mm
    • prędkość obrotowa biegu jałowego przy włączonej klimatyzacji - 1000 obr/min (± 50)

  24. Żarówki:
    • reflektory - 55/60 W (H4)
    • światła pozycyjne przednie - 5 W
    • światła hamowania - 21 W
    • kierunkowskazy przednie - 21 W
    • kierunkowskazy boczne - 5 W
    • kierunkowskazy tylne/pozycyjne tylne - 21/5 W
    • światło cofania - 21 W
    • światło przeciwmgłowe tylne - 21 W
    • oświetlenie tablicy rejestracyjnej - 5 W
    • oświetlenie zestawu wskaźników - 3,4 W
    • lampki kontrolne - 1,4 W
    • lampka sufitowa - 5 W
 .: Copyright © Rosiu 2001
.: Wszelkie bezeceństwa dozwolone